Popularnost kondoma i navike korištenja u Hrvatskoj

Popularnost kondoma i navike korištenja u Hrvatskoj

U zadnjih godinu dana (promatrani period od ožujka 2013. do veljače 2014.) kategorija kondoma i lubrikanata zabilježila je mali pad u vrijednosnom pogledu prodaje (-1%). Sasvim razumljivo obzirom na financijsku krizu, pogotovo među mladima koji kondome najčešće kupuju ali i korekcije cijena uslijed dolaska bogate konkurencije na police.

U Hrvatskoj se, prema nekim procjenama, godišnje potroši oko pet milijuna prezervativa vrijednosti oko 30 mil. kuna. Koristi ih sve više Hrvata, o čemu svjedoči bogata ponuda na policama koja je sve bolja i raznovrsnija. Po prezervative više ne treba odlaziti u ljekarnu, već ih se može naći u svim supermarketima, na kioscima i benzinskim postajama, i to ne samo one najobičnije već i kondome različitih boja, okusa i veličina kakve su nekad nudili uglavnom samo seks shopovi.

Među hrvatskim kupcima su najomiljeniji klasični kondomi, dakle univerzalne veličine, bez posebnog anatomskog oblika, okusa i boje, ali sa spermicidnim premazom. Sve popularniji su i kondomi većih dimenzija od standardne zbog čega se, uz ostale prednosti, lakše navlači. U svijetu provedeno istraživanje pokazalo je da 88 posto muškaraca više voli veće prezervative.

Kondome kod nas podjednako kupuju i žene i muškarci, a najbolje se prodaju u drogerijama, supermarketima, kioscima, hipermarketima, benzinskim postajama i velikim trgovinama mješovitom robom. Kako saznajemo, žene koje kupuju kondome to rade prije svega zato što ih ne žele kupovati njihovi partneri! Farmaceuti kažu da prilikom kupnje prezervativa u ljekarnama kupci rijetko traže savjet, a za cijenu nikad ne pitaju.

Popularnosti kondoma u Hrvatskoj sigurno je pridonijela i kampanja protiv HIV/AIDS-a koja najčešće uključuje edukacije mladih o zaštiti i znanju o načinima prijenosa HIV-a i ostalih spolnih bolesti od kojih je kondom jedan od najboljih načina zaštite.

primeros-people

Uzmemo li u obzir prikupljene podatke tijekom savjetovanja i procjene rizika spolnih odnosa u sklopu usluge besplatnog i anonimnog testiranja na HIV u CheckPointu Zagreb, porast spolnih bolesti među mladima je zabrinjavajući. Još zabrinjavajuće je što većina spolnih bolesti nema ili ima neprimjetne simptome što dugoročno, ukoliko se ne lijeći, može utjecati na ukupno zdravlje ali i plodnost i žena i muškaraca. Također, tijekom edukacija o spolnom i reproduktivnom zdravlju mladih koje provodi udruga HUHIV, mladi najčešće pokazuju vrlo slabo znanje.

  • Čak 67% ispitanika ne koristi ili neredovito koristi kondom kao zaštitu pri spolnim odnosima izvan trajne veze
  • Najčešći razlozi ne korištenja zaštite su vjerovanje partneru, trenutak, strast, ne razmišljanje te nelagoda korištenja kondoma
  • Uzmemo li u obzir da su najčešći razlozi dolaska na testiranje nezaštićeni spolni odnos i promiskuitet seksualnog partnera, te prosječan godišnji broj spolnih partnera od 3 do 4.5, zabrinjava mogućnost nesvjesnog širenja zaraze uslijed neznanja svog ili partnerovog zdravstvenog statusa
  • 80,3% korisnika procjenjuje kako je u posljednjih 6 mjeseci višekratno bilo izloženo riziku od zaraze.

HUHIV svojim edukativnim aktivnostima daje doprinos širenju svijesti o HIV-u i ostalim spolnim bolestima, potrebi za kvalitetnim informiranjem, korištenjem zaštite, testiranjem te boljem razumijevanju potreba zaraženih osoba. S obzirom na sve brži porast broja zaraženih osoba bolestima koji se najčešće prenose spolnim putem, posebice HIV-om, još uvijek je potrebno javno i otvoreno govoriti o ovoj temi.

Danas proizvođači kondoma puno pažnje poklanjaju navikama potrošača i velika sredstva ulažu u ispitivanje njihovih preferencija. Svaki od njih na taj način želi svojom ponudom zadovoljiti različite potrebe potrošača te su istraživanja o seksualnim navikama sastavni dio marketinških strategija velikih proizvođača. U okviru tih marketinških komunikacija, pojedini proizvođači / zastupnici kondoma snažan naglasak stavljaju i na različite edukativne kampanje ili suradnje sa organizacijama koje se bave promocijom zaštite od spolno prenosivih bolesti.

Uzimajući u obzir kvalitetu i pouzdanost kao jedan od najvažnijih čimbenika pri odabiru kategorije kondoma, HUHIV otvoreno može pohvaliti  PRIMEROS kondome i PASANTE kondome koji su, za razliku od nekih najvećih proizvođača kondoma, nesebičnom donacijom besplatnih promotivnih kondoma u sklopu ovogodišnjih aktivnosti obilježavanja Svjetskog dana AIDS-a pokazali podršku i socijalnu osjetljivost prema društvu, pogotovo prema mladima koji kondome najčešće i kupuju.

Primeros kondomi

Danas postoje kondomi nevjerojatnih raznolikosti. Uglavnom, tržište vam nudi otkrivanje kondoma koji kvalitetom ali i dostupnošću siguran seks doista dižu na viši nivo užitka. Shvativši da ne morate ponovno žrtvovati sigurnost zbog užitka, svakako ćete poboljšati svoj seksualni život. I dok je sve to dobro za vas, osviještenost o sigurnom seksu također ima dalekosežne globalne prednosti.

Otkrivanje da možete imati značajno poboljšan siguran seks dovodi i do dosljednije upotrebe kondoma. Također, potpuno je jasno da ova vrsta iskustva i spoznaje može imati velik pozitivan utjecaj na zdravlje ljudi općenito, jednostavno zaštitom od brojnih spolnih bolesti.

Na kraju, teško je vjerovati da je razgovor o kondomima kod nas još uvijek »zabranjena« tema, ali se definitivno ne može reći da se kondomi mogu pronaći u svačijem novčaniku, džepu ili torbici.

Izvori pročišćenog teksta prodaje i godišnje potrošnje kondoma u RH : jatrgovac.com

Komentirajte članak

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *